Do wszystkich maniaków zakładających olbrzymie falgi i do..
Do wszystkich maniaków tuningu (Piramida i spółka :P ) zakładających olbrzymie felgi z innym ET i do osób, które chcą zakładać wyższe profile opon niż homologowane (np do Octavii 4x4). Smutne ale prawdziwe - naukowe opracowanie na ten temat. Miłej lektury. Zmieniać nawyków i upodobań nie musicie ale zapoznajcie się z naukowymi faktami
W serii artykułów jest też o zwieszeniach (ze szczególnym uwzględnieniem amortyzatorów) 0 dziwo i o zgrozo (bo jakże to możliwe?!) jest też o tym, że w niektórych samochodach twardsze amortyzatory i sprężyny wcale nie poprawią przyczepności będącej przecież funkcją przylegania) a jedynie zmniejszą przechyły boczne, które w pośredni sposób wpływają na przyczepność. Tak samo zwiększenie stabilności (i to też tylko na równym (bo jest też o tym jak sobie radzi z drganiami wysokiej częstotliwości twardy "sprężyn" i amorek - no proszę :P ) na ogół odbywa się kosztem trakcji.
Dalej jest dużo ciekawych informacji o geometrii i o tym jaki kuku możemy sobie zrobić zakładając fajne, gangsta kółka.
Nie mam już siły kłócić się z ludźmi, którzy mają błędne przekonania ale bronić będą swoich stanowisk jak niepodległości kraju i cnoty żony. W ogóle czytajcie sobie tamtejsze artykuły ... jest nawet o znienawidzonych "dwumasach" (ale czy słusznie?)
"Wymiar plus jeden pozwala poprawić przyczepność kół na zakrętach, zmniejszyć wrażliwość samochodu na działanie bocznego wiatru i skrócić drogę hamowania. Ceną tego jest nieco „twardsze” zawieszenie i minimalnie większa wrażliwość na akwaplaning oraz wspomniany już koszt zakupu nowych obręczy i opon, bliski 10 tysięcy złotych.
Wymiar plus dwa to bardziej stylowy wygląd pojazdu, lepsza przyczepność na suchych nawierzchniach i szybsza jazda na zakrętach, byle nie było na nich piasku lub wody. Przy tej konfiguracji zdecydowanie spadają osiągi na mokrych nawierzchniach (tendencja do akwaplaningu), a także komfort podróżowania w związku z „twardym” zawieszeniem. Rośnie też ryzyko uszkodzenia obręczy i opony na gorszych nawierzchniach przy kontakcie z dziurami i krawężnikami.
Zwiększa się także do 15-20 tys. zł cena kompletu nowych kół.
Wymiary plus trzy i plus cztery mają korzystny wpływ jedynie na wygląd samochodu, choć i to zależy w znacznej mierze od gustu. Komfort jazdy zapewniają kiepski, a bezpieczeństwo – tylko na suchych nawierzchniach i przy znacznych dodatnich temperaturach. Ryzyko uszkodzenia koła jest w tym wypadku największe, podobnie jak poniesiona z tego powodu strata, gdyż cena kompletu sięga 30 tysięcy złotych (drogi materiał obręczy, np. tytan, i drogie opony o ekstremalnych rozmiarach)."
czyli w sumie ogólnie znane plusy i minusy różnych rozmiarów opon. Nie zmienia to faktu, iż artykuły napisane "profi".
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
ja w rs mam 205/55/r16 et42 bodajze, mimo, ze w katalogu bylo o et51 to magik uznal, ze et42 moze byc i nic sie nie stanie. Jezdzi sie dobrze w sumie. Te r16 to przejsciowe, do czasu zakupu nowych opon na 18
zepter00, dobre artykuły :!: Dobrze ze nie zakładam felg 22 calowych z et wiekszym o 30mm od fabrycznego :wink:
W naszych warunkach drogowych 18 i 19 to także strzał w stopę - piracie Czarny Rogerze :wink:
Poza tym, podsumowując dwa lub trzy artykuły, wiadomo czemu ludziom huczą z tyłu duże koła.
Artykuł o geometrii może zaś pomóc ludziom tzn autom, którzy (które) cierpią na ściąganie w jedną stronę.
Jeśli fabrycznie Octavia wychodzi na 18 calowych to znaczy, że producent przewidział taki rozmiar. Leon, który ma bliźniacze zawieszenie fabrycznie wychodzi na 19...
511 120 506 naprawa wzmacniaczy, radioodtwarzaczy. Montaż CAR AUDIO (kuj-pom)
To jest opcja! I to też z felgą o szerokości tylko 7 cali. Nie każda opcja poprawi jazdę. Seat na 19 to wóz drabiniasty i proszę nie mówić mi co ja tam mogę wiedzieć, bo moja siostra pracuje w głównym salonie Audi i czasem mam okazję wypróbować to co sprzedaje. Koncerny motoryzacyjne nie są głupie, obserwują rynek tuningowy i widzą w tym możliwość dodatkowego zarobku. Jeśli ludzie szukają dużych felg damy im je, jeśli ludzie chcą czarnych dachów - proszę bardzo - więcej zarobimy.
Szczerze mówiąc guzik mnie obchodzi kto na czym jeździ ale jeśli fanatycy, których nie przekonają badania naukowe (fanatyków z założenie nic i nikt nie przekona) robią wodę z mózgu niezorientowanym kolegom, zachwalając takie i takie tuningowe kółka, to może niech koledzy z mniejszą wiedzą sami się czegoś na ten temat dowiedzą. Dziękuję, dobranoc! :?
P.S: w artykułach brakuje mi tylko jeszcze dokładniejszych badań o ile procent pogorszenie tłumienia i izolacji drgań w kompletnym układzie zawieszenia powoduje zwiększenie rozmiaru obręczy o rozmiar, dwa lub trzy . Czyli założenie większych i niejednokrotnie cięższych felg o ile pożre procentowej skuteczności amortyzatora w związku z niższym profilem i koniecznością stosowania większych ciśnień w ogumieniu.
Dzień dobry,
Ale pokonując górski odcinek (lub tor, lub inny kręty odcinek) na równej nawierzchni zmieniając z 205/55R16=>225/45R17=>225/40R18=>235/35R19 to (na suchym) coraz bardziej opóźniam moment hamowania, wchodzę szybciej w zakręt, szybciej wciskam gaz do dechy i ogólnie mam coraz większe przeciążenia czyli fun.
I o to nam chodzi, bo wywalając kupę kasiory w lekkie stopy felg oraz szukając coraz to lepszych opon, szukamy przy okazji odpowiednich zakrętów aby chociaż poczuć na co poszło tyle kasiory.
Jasne, że im większa felga tym efektowniej to wygląda) ale warto pamiętać, że bardziej zawieszenie siada, odczuwa się bardziej nierówności... bo koło nie amortyzuje tak dobrze... Opona jest niższa i ma większe ciśnienie. Ale przecież każdy robi jak chce))) Kolega założył 17" i narzeka! zależy też gdzie się jeździ... jakie trasy robi... i jakie drogi są w okolicy ja tylko dodam, że on te felgi sprzedaje... i szuka...15") Ja też zamierzam kupić felgi, ale to też będą 15" albo 16".
Dzień dobry,
Ale pokonując górski odcinek (lub tor, lub inny kręty odcinek) na równej nawierzchni zmieniając z 205/55R16=>225/45R17=>225/40R18=>235/35R19 to (na suchym) coraz bardziej opóźniam moment hamowania, wchodzę szybciej w zakręt, szybciej wciskam gaz do dechy i ogólnie mam coraz większe przeciążenia czyli fun.
I o to nam chodzi, bo wywalając kupę kasiory w lekkie stopy felg oraz szukając coraz to lepszych opon, szukamy przy okazji odpowiednich zakrętów aby chociaż poczuć na co poszło tyle kasiory.
Witam ponownie... Mam też non stop coraz gorsze przyspieszenia związane z dużo większymi oporami toczenia i koniecznością rozkręcenia coraz większych mas wirujących. Dalej zmiany geometrii i syf z tym związany.. plus nikłą wiedzę z zakresu fizyki, że o przeczytaniu artykułów nie wspomnę. Artykułów w których obalono moje fałszywe przeświadczenia.
Kasiora poszła na lepszy wygląd, choć i to jest rzeczą gustu. Jeszcze więcej kasiory pójdzie na opony i konieczność częstszego serwisowania zawieszenia oraz konieczność wymiany pogiętych felg.. no chyba, że będę się toczył na kiepskich drogach z prędkościami sporo poniżej 100km/h a po wystających torowiskach z V=5 - 15 km/h.... i wtedy mam fun
Jeżdzę na streetowym gwincie. Wożę czasami całą rodzinę. Czuć, że jest twardy. Generalnie ludzie nie narzekają i dobrze się czują w aucie, które nie przechyla się na zakrętach, jest "sztywne", "zwarte"....
Planuję koła 18 calowe o fabrycznych parametrach. Rocznie pokonuje 60tyś. Czasami są straszne dziury. Jednak nawet jadąc nowym Passatem CC na seryjnych 17 calach trzęsie.
Przesadzasz z tym artykułem.
Podam przykład: zawieszenie. Wszyscy wiedzą, że na zawieszenie ma wpływ masa pojazdu oraz jego załadowanie. To dlaczego w Octavii Golfie 4 i innych są takie same amory, sprężyny mimo innych mas pojazdów. Rozgraniczone są tylko rodzajem silnika. (benzyna diesel) Pomijając te dwa rodzaje są one we wszystkich autach na tej płycie podłogowej takie same. Zawsze jest jakiś zakres tolerancji. Tak samo z kołami. Skoro fabrycznie max. mogą być 18 to nic się nie stanie jak kupisz o 0,5 cala szersze koła... Nie mówię o hardkorowych szerokościach 9,5 cali czy 10 na tył :P
511 120 506 naprawa wzmacniaczy, radioodtwarzaczy. Montaż CAR AUDIO (kuj-pom)
A co mają narzekać? Być może niczego innego nie znają a poza tym jeśli głowa rodziny (facet :!: :twisted: ) rządzi to inni mają się podporządkować i dostosować.
Czwarty raz odpowiadał na podobne teksty nie będę. Jeśli ktoś chce jeździć na wielkich kołach i czuje się urażony tym co napisałem a artykuły zburzyły, zniszczyły, sponiewierały, zrujnowały,zdruzgotały, anihilowały, etcetera etcetera, jego fantazje i mentalną arkadię- może się zapisać do psychoterapeuty lub zacząć wdrażać plan opanowania świata i surowego ukarania winnych. :?
[ Dodano: Sro 05 Paź, 11 19:31 ]
Zamieszczone przez DCA
Sytuacja drogowa kiedyś się poprawi...
Jeżdzę na streetowym gwincie. Wożę czasami całą rodzinę. Czuć, że jest twardy. Generalnie ludzie nie narzekają i dobrze się czują w aucie, które nie przechyla się na zakrętach, jest "sztywne", "zwarte"....
Planuję koła 18 calowe o fabrycznych parametrach. Rocznie pokonuje 60tyś. Czasami są straszne dziury. Jednak nawet jadąc nowym Passatem CC na seryjnych 17 calach trzęsie.
Przesadzasz z tym artykułem.
Podam przykład: zawieszenie. Wszyscy wiedzą, że na zawieszenie ma wpływ masa pojazdu oraz jego załadowanie. To dlaczego w Octavii Golfie 4 i innych są takie same amory, sprężyny mimo innych mas pojazdów. Rozgraniczone są tylko rodzajem silnika. (benzyna diesel) Pomijając te dwa rodzaje są one we wszystkich autach na tej płycie podłogowej takie same. Zawsze jest jakiś zakres tolerancji. Tak samo z kołami. Skoro fabrycznie max. mogą być 18 to nic się nie stanie jak kupisz o 0,5 cala szersze koła... Nie mówię o hardkorowych szerokościach 9,5 cali czy 10 na tył :P
A co mają narzekać? Być może niczego innego nie znają a poza tym jeśli głowa rodziny (facet :!: :twisted: ) rządzi to inni mają się podporządkować i dostosować.
Czwarty raz odpowiadał na podobne teksty nie będę. Jeśli ktoś chce jeździć na wielkich kołach i czuje się urażony tym co napisałem a artykuły zburzyły, zniszczyły, sponiewierały, zrujnowały,zdruzgotały, anihilowały, etcetera etcetera, jego fantazje i mentalną arkadię- może się zapisać do psychoterapeuty lub zacząć wdrażać plan opanowania świata i surowego ukarania winnych. :?
P.S: Co do amorów w różnych samochodach na tej samej płycie podłogowej to różnice między nimi (tymi samochodami) są śmiesznie małe, w obrębie podobnych silników) :|
Wszystko pięknie Co nie zmienia faktu, że jak mnie będzie stać i będę miał odpowiednie auto założę sobie i zawias i 19 cali i jeszcze wszystko inne co się da by auto wyglądało tak jak lubię :szeroki_usmiech
Wszystko pięknie Co nie zmienia faktu, że jak mnie będzie stać i będę miał odpowiednie auto założę sobie i zawias i 19 cali i jeszcze wszystko inne co się da by auto wyglądało tak jak lubię :szeroki_usmiech
hotrain, w takiej sytuacji (posiadania odpowiedniej ilości pieniędzy ) to może zainwestuj w monster truck - tutaj wielkość felgi do takiego vana potrafi być imponująca :diabelski_usmiech
Komentarz